Coraz więcej z nas pracuje w trybie home office. Ma to zapobieg rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Dopóki internet i telefon działają sprawnie, wszystko idzie zgodnie z planem. Gorzej, gdy stracimy łączność z siecią. Co zrobić, gdy podczas pracy zdalnej internet przestanie działać?
Sprawdź, czy działają inne strony internetowe
Czasem można odnieść złudne wrażenie, że internet przestał działać, tymczasem straciliśmy łączność tylko z jednym serwerem. Możemy mieć problem z programem do księgowania online, ale zwykłe strony działają bez zarzutu. Warto to zweryfikować, zanim wpadniemy w panikę.
Ponownie połącz się z routerem przez WiFi
Czasem wystarczy się rozłączyć z WiFi i ponownie połączyć z wybraną siecią. Dobre rezultaty przynosi też przeskakiwanie między dwoma sieciami – 2,4GHz oraz 5 GHz. Czasem internet na jednej z nich przestaje działać, ale działa bez zarzutu na drugiej.
Sprawdź, czy masz w domu prąd
Gdy pracujesz na laptopie, możesz nie zauważyć, że w twojej okolicy nastąpiła awaria prądu. Pracujesz bowiem na rozładowującej się baterii. Tymczasem router do działania potrzebuje prądu, inaczej nie będziesz miała internetu. Możesz wykonać tylko te działania, które nie wymagają łączności z siecią.
Sprawdź, czy router jest poprawnie podpięty
Czasem router nie działa, ponieważ jakiś kabel się poluzował. Wystarczy jednak go mocniej wepchnąć, by łączność z siecią powróciła.
Zresetuj router
Gdy wiesz, że wszystko powinno działać, zresetuj router. Musisz się liczyć z tym, że ponowne połączenie się urządzenia z siecią może potrwać nawet 15-20 minut. Jeśli po 30 minutach internet nadal nie będzie działał, przejdź do kolejnego punktu z naszej listy.
Jeśli reset routera nie zadziała, zadzwoń na infolinię
Czasem reset routera nic nie daje, bo mamy do czynienia z awarią systemową. Trzeba o niej powiadomić dostawcę internetu, dzwoniąc na infolinię. Przygotuj sobie wszystkie dane z umowy, bo twoja tożsamość zapewne zostanie zweryfikowana poprzez podanie numeru klienta.
Ustaw mobilny hotspot
Jeśli naprawa nie może nastąpić w trybie online – pracownik infolinii może zdalnie skonfigurować twój router, to ustaw mobilny hotspot na swoim smartfonie i pracuj na internecie z telefonu. Nie jest to optymalne rozwiązanie, ale skuteczne.