Cubus to znana marka odzieżowa, która do Polski przywędrowała z Norwegii. Cieszyła się sporą sympatią, ponieważ można było w niej nabyć zarówno eleganckie, jak i sportowe ubrania. Coś dla osób starszych i dla młodzieży. To już pewne, Cubus wycofuje się z Polski!
Cubus zostanie zamknięty do końca października!
Jeśli lubisz tę sieciówkę, musisz pospieszyć się z zakupami. Do końca października wszystkie sklepy tej marki zostaną zamknięte. Pod koniec lipca sieciówka złożyła w sądzie wniosek o upadłość. Na początku września została ona oficjalnie ogłoszona. Przyczyną takiej decyzji są kiepskie wyniki finansowe sieciówki. W poprzednich latach Cubus odnotowywał straty rzędu 19 milionów złotych. Ra sieciówka zamyka się już od pewnego czasu. Dwa lata temu zniknęły sklepy m.in. w Opolu, obecnie z czterech lokali Cubusa w Warszawie pozostał tylko jeden. W całej Polsce działa 17 sklepów tej marki. Pracę straci ponad 140 osób.
Jakie sieciówki ostatnio wycofały się z Polski?
Nie jest to pierwsza sieciówka, która wycofuje się z Polski ze względu na kiepskie wyniki sprzedaży. Podobny los wybrały już Aldo, Marks & Spencer, New Look. Na szczęście w ich miejsce szybko pojawiają się nowe marki międzynarodowe, w tym Primark, który jeszcze tej jesieni otworzy się w Warszawie. W kolejnych miesiącach ma także zawitać do innych miast w Polsce. To niewątpliwie dobra wiadomość, ponieważ można w nim kupić dosłownie wszystko, jeśli chodzi o ubiór i wystrój mieszkania. Primark ma przystępne ceny, chociaż ostatnio stał się dużo droższy niż kiedyś.
Nasycony rynek modowy w Polsce
Obecnie rynek odzieżowy w Polsce jest dość nasycony. Bardzo trudno się na nim wybić, chyba że znajdzie się odpowiednią niszę. Niewątpliwie łatwiej jest wstrzelić się z eleganckimi ubraniami o nietypowych fasonach adresowanymi do klasy średniej, ponieważ jest to coś, czego nie znajdziemy w sieciówkach. Natomiast dużo trudniej utrzymać się na rynku, oferują jeansy, bluzy i T-shirty. Dziś więcej młodych ludzi pójdzie na zakupy do Sinsaya niż do Cubusa, ponieważ w tym pierwszym jest dużo taniej. Nic dziwnego, że marka ostatnimi czasy nie radziła sobie najlepiej.