Marek Borowiński jest absolwentem ASP, odkąd pamięta, lubił malować, rysować i bawić się kolorami. Na studiach znacznie poszerzył swoją wiedzę i umiejętności. Marek Borowiński jest niekwestionowanym specjalistą od wykorzystywania koloru w komunikacji damsko-męskiej oraz marketingu. Dlaczego warto sięgnąć po poradnik Doktor Kolor, czyli barwy pieniędzy, szczęścia i seksu?
Co mówi o tobie twój ulubiony kolor?
Czy wiedziałaś, że kolor, po który chętnie sięgasz, sporo mówi o tobie? Panie, które lubią czerwień, są zdecydowane, pewne siebie, emocjonalne, lojalne oraz wierne. Nie brakuje im dynamizmu, pewności siebie i zmysłowości, która oddziałuje na męską wyobraźnię. Kobiety, które preferują róż, uchodzą za delikatne, dziewczęce i empatyczne. Jednocześnie wiele osób postrzega je jako infantylne i niezbyt rozwinięte intelektualnie. Z kolei fiolet uwielbiają panie, które krytycznie podchodzą do otoczenia. Żółty jest kolorem optymistek, a brązowy ludzi stabilnych i niespecjalnie lubiących zmiany. To, jakich kolorów nie lubisz, świadczy z kolei o cechach, których ci brakuje.
Doktor Kolor, czyli barwy pieniędzy, szczęścia i seksu – parę słów o uwodzeniu
Marek Borowiński zwraca uwagę na potęgę czerwonej bielizny. Ten kolor większości mężczyzn kojarzy się z pożądaniem, miłością i namiętnością. Czerwona koronkowa bielizna dodaje też pewności siebie samym kobietom i nastraja je na erotyczne igraszki. Mając na sobie zmysłowy komplet stajemy się bardziej otwarte na seks.
Potęga czerwieni
Sama czerwień również skrywa moc. Osoby, które ją preferują, uchodzą za pewne siebie, zdecydowane, zmysłowe i dzierżące władzę. Czerwień to kolor, który sprawia, że się wyróżniasz z tłumu nijakości. Jednak nie lubi go zbyt wiele osób. Nie bez powodu czerwone samochody wybiera zaledwie 6% Europejczyków i czyni ten kolor 6. najczęściej wybieranym.
Rola kolorów w opracowaniu strategii marketingowej
Ludzie przywiązują się też do pewnych kolorów i ich zestawień. W ogóle nie myślą przy tym o przekazie zawartym w napisie, ponieważ podświadomie utożsamiają go z jednym. Autor zauważył, że czerwony napis na czarnym tle przyklejony do witryny sklepu zachęca ludzi do odwiedzenia tego lokalu. Wydaje im się bowiem, że oto ogłoszono wyprzedaż, choć nie zawsze tak jest.
Marketingowcy świadomie dobierają kolory do sklepów internetowych, wystroju lokali stacjonarnych i przy opracowywaniu logotypu danego przedsiębiorstwa. Niebieski kojarzy się z czystością, harmonią i sportem, dlatego sięgają po niego marki sprzedające akcesoria sportowe oraz banki i towarzystwa ubezpieczeniowe.
Marek Borowiński – specjalista od komunikacji za pomocą kolorów
Doktor Kolor, czyli barwy pieniędzy, szczęścia i seksu to świetnie napisany poradnik, z którego każda z nas wyniesie coś dla siebie. Począwszy od komunikacji marketingowej, poprzez naukę uwodzenia, na makijażu dziennym skończywszy. Marek Borowiński udziela fachowych porad, sama książka zaś jest pięknie zilustrowana.