Dowiedz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o płatnościach za internetowe zakupy! Przelew ekspresowy, a może jednak karta kredytowa – to dylemat internautów, którzy upolowali cenową okazję w wirtualnym sklepie lub serwisie aukcyjnym.
Zakupy online – skorzystaj z bezpłatnej pomocy
W przypadku problemów z internetowym sprzedawcom, można udać się po bezpłatną pomoc:
- rzecznik konsumentów (powiatowy, miejski) lub Federacja Konsumentów udzielą wsparcia w przypadku, gdy przedsiębiorca zarejestrowany w Polsce nie wywiąże się z umowy. Dane kontaktowe rzeczników dostępne są na stronie www.uokik.gov.pl;
- Europejskie Centrum Konsumenckie pomoże w dochodzeniu roszczeń, gdy zagraniczny przedsiębiorca z UE, Norwegii lub Islandii (np. sklep internetowy, biuro podróży, hotel, wypożyczalnia samochodów) nie wykona opłaconej usługi lub niesłusznie pobierze płatność. Skargę można złożyć poprzez formularz dostępny na stronie internetowej www.konsument.gov.pl, drogą telefoniczną (22 55 60 118), e-mailem (info@konsument.gov.pl) lub osobiście odwiedzając siedzibę Centrum w Warszawie przy Placu Powstańców Warszawy 1.
Więcej informacji o zakupach i płatnościach internetowych: www.konsument.gov.pl
Dorota Richter