Zwrot ubrań zamówionych online nie zawsze jest bezpłatny. Czasem same musimy zapłacić za kuriera. Niektóre sklepy pozwalają na bezpłatny zwrot ubrań w swoich sklepach stacjonarnych. Standardowy czas, jaki mamy na zwrot ubrań zamówionych online, wynosi 14 dni. Od pewnego czasu obserwuje się jednak pewien ciekawy trend, niektóre firmy przedłużają go do 30, 45 a nawet 60 dni. Kiedy warto zwrócić ubrania zamówione online?
Kiedy zwrot ubrań zamówionych online jest bezpłatny
Jeśli zwrot ubrań zamówionych online jest bezpłatny, czy to poprzez kuriera, czy to poprzez odniesienie do sklepu stacjonarnego, to warto skorzystać z tej opcji nawet w przypadku tańszych rzeczy z wyprzedaży. Natomiast gdy kupujemy ubrania z nowej kolekcji, które są stosunkowo drogie, warto je odesłać zawsze, gdy wiemy, że nie będziemy ich nosić. Jeśli cena wysyłki jest dość wysoka, bo zamawialiśmy odzież z Anglii, możemy pomyśleć o odsprzedaniu tych rzeczy na serwisie aukcyjnym lub oddaniu komuś z rodziny.
Kiedy dana rzecz źle leży
Czasem coś wygląda wspaniale na modelce, a na nas już niekoniecznie. Jeśli bluzka, sukienka czy spódnica nie układa się, jak należy, to warto dokonać jej zwrotu do sklepu online. Nie będziemy jej nosić, bo nigdy nie zakładamy tego, z czego nie jesteśmy zadowolone. Nie zawsze opłaca się daną rzecz przerabiać u krawcowej. Skoro za sukienkę płacimy 200 zł, to powinna leżeć idealnie. Nie ma sensu dopłacać 50 zł za usługi krawieckie, aby móc ją sobie zostawić.
Kiedy nie chce nam się przerabiać bluzki czy skracać sukienki
Niektóre ubrania są stosunkowo tanie na wyprzedaży, więc można skorzystać z usług krawieckich lub przerobić je we własnym zakresie. Jednak nie zawsze chce nam się kombinować. Nawet wszycie zatrzasku czy haftki może być dla nas problemem, zwłaszcza gdy nie mamy zdolności manualnych, zostawimy sobie bluzkę, a potem okaże się, że ją zniszczyłyśmy przy próbie wszycia zatrzasku. Na dodatek tego typu akcesoria ciężko znaleźć na mieście, pasmanterii stacjonarnych jest dziś coraz mniej. Nie każda z nas ma czas, aby udać się na łowy.
Kiedy kolor w rzeczywistości odbiega od tego, czego oczekiwałyśmy
Spodziewałaś się, że dostaniesz turkusową sukienkę z dzianiny, a przyszła do ciebie zielona. Nie do końca czujesz się w tym kolorze albo masz już wiele ubrań w tym odcieniu. Zależało ci na oryginalnie wyglądającym turkusie, skoro to nie on, to taką sukienkę najlepiej zwrócić do sklepu. Ktoś inny będzie miał z niej większą radochę niż ty.
Gdy ubranie jest wykonane z niewygodnego materiału
Czasem jakość materiału, z jakim mamy do czynienia, pozostawia wiele do życzenia. Tkanina okazuje się szorstka w dotyku, jest zbyt twarda przez co ociera skórę. W takiej sytuacji noszenie danego ubrania nie będzie zbyt komfortowe. Ta rzecz nie znajdzie u nas zastosowania, więc bez cienia wątpliwości powinnyśmy ją zwrócić do sklepu.
Gdy ubranie nas ciśnie
Nie chodzi o źle dobrany rozmiar, chociaż i to się zdarza. Czasem sukienka jest ogromna, ale źle odszyta pod pachami, przez co wpija się w naszą skórę, powodując ból i dyskomfort. Takie ubranie jest niepraktyczne, dlatego warto dokonać zwrotu.
Kiedy ubranie na żywo wygląda tandetnie
Spodziewałaś się bawełnianych, matowych jeansów, a otrzymałaś świecące się spodnie wykonane z poliestru, który aż skrzypi pod palcami. Wygląda to paskudnie, niczym spodnie uszyty z ceraty podkradzionej ze stołówki szkolnej. Takie spodnie najlepiej zwrócić do sklepu.