Od poniedziałku, w budynku AGORY przy ul. Czerskiej 8/10 w Warszawie, można obejrzeć wystawę aktów kobiecych, autorstwa Maliny Wieczorek.
Malina Wieczorek studiowała w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, otrzymując w 1996 r. dyplom z wyrożnieniem. Dyplom w Pracowni Projektowania Archtektury Wnętrz u prof. Barbary Borkowskiej- Larysz, aneks z Projektowania Graficznego u prof. Jacka Siwczyńskiego. Malarstwo w pracowni prof. Janusza Tarabuły. Wystawia od 1994. Ma na koncie kilkadziesiąt wystaw zbiorowych i indywidualnych, min. w Muzeum Czartoryskich w Krakowie, w warszawskiej Królikarni, galerii Promocyjnej, czestochowskiej Zachęcie i wielu innych. Jej prace mają stałe ekspozycje w kilkunastu placówkach Private Bankingu Pekao SA oraz w kolekcjach prywatnych na całym świecie.
Swoje obrazy nazywa „szkicami z fragmentów życia. Ciekawią ją kobiety zamyślone, uwięzione w ciałach, przypisane gestom. Najpiękniejsze, gdy należą do samych siebie.“
Cytując recenzję Jacka Werbanowskiego: ”Postacie kreowanych przez nią kobiet odbijają się niczym w lustrach weneckich, nieświadome obserwacji, na jaką zostały wystawione i poniekąd skazane. Najczęściej wyłaniają się one z wnętrza obrazu jakby nieco wstydliwie, półgestem bądź półprofilem. Pozornie zunifikowane, zaklęte w kokonowate formy, bronią swojej indywidualności. Podobne i różne zarazem. Samotne, lecz przecież wyraźnie obecne wśród nas.
Artystka zwykła określać je mianem aktów i określenie to można odnieść zarówno do sfery cielesnej, jak i duchowej. Ich pozorna, niekiedy drażniąca mniej wyrobionego widza, monochromatyczność absorbująco przykuwa naszą uwagę.”
Malina Wieczorek do kilkunastu lat jest związana również z reklamą. Założyła i prowadzi agencję marketingu społecznego TELESCOPE. Ma na na koncie wiele prestiżowych nagród min. EFFIE, Złoty Magellan, Kampania Społeczna Roku, Stevie Awards, Złoty Spinacz. Media Marketing umieścił Malinę Wieczorek na liście 100 wpływowych ludzi reklamy. Znalazła się w Złotej 10. Kobiet Sukcesu Mazowsza. Współpracuje z FOB, UW, jest Ekspertką Instytutu Marketingu Społecznego, jurorką marketingowych konkursów oraz członkinią zespołu ds. kampanii społecznych w TVP.
Materiały prasowe