krytykuj-nie-psujac-atmosfery

Zdrowa krytyka jest potrzebna i działa oczyszczająco na krytykowanych i krytykujących. Zwracając uwagę we właściwy sposób poprawiamy efektywność pracownika i dbamy o jego rozwój. Czy wiesz jak krytykować skutecznie nie robiąc sobie przy tym wrogów?

Krytykuj i daj się krytykować

W wielu sprawach możesz mieć rację i dobrze, że to podkreślasz. Pamiętaj jednak że nie jesteś alfa i omegą, Tobie też mogą się przydać mądre wskazówki i rady od lepszych od Ciebie. Czasem mogą to być trafne spostrzeżenia nawet osób postawionych niżej od czy też mniej doświadczonych. Myślisz, że szefowie miliardowych koncernów o wszystkim decydują samodzielnie i są nieomylni? Niestety sukcesy tych korporacji, to wynik pracy wielu specjalistów, wzajemnych krytyk i wymiany racji.

Postaw na zdrowy dystans!

Samokrytyka jest wskazana. Nie możesz uważać, siebie za osobę idealną i świetną w tym co robisz. Odnosisz sukcesy, zwykle masz rację? To bardzo fajnie i to się ceni, co więcej na pewno inni zazdroszczą Ci bystrości i wyczucia. W trosce o dobrą atmosferę w pracy i relacje z podwładnymi i innymi ludźmi z branży, pokaż że wiesz co to żarty i masz dystans do własnej osoby, nie musisz wszystkim przypominać na każdym kroku, że jesteś the best. Pokaż, że nie jesteś nieomylny i też zdarzają Ci się wpadki lub masz śmieszne nawyki. Tym na pewno zjednasz sobie innych, pokazując zwykłe ludzkie cechy.

Za błędy innych, nie każ reszty świata

Jeśli pojawiają się kłopoty na ogół chcemy to jakoś odreagować. Mądry szef wie o tym, że za problem z np. jednym nieudolnym pracownikiem, nie może odpowiadać cały zespół. Co ważniejsze, nie dopuść do sytuacji, że krytyka danej osoby czy grupy przełoży się na Twoje relacje z rodziną i przyjaciółmi. Bo niby czemu oni mogą być winni i skąd mają wiedzieć o co Ci chodzi? Wyluzuj!

Anna Konopka