Nowa praca to jakby nowe życie. Nowe obowiązki, nowe miejsce, nowi ludzie… i jeszcze to wrażenie, że każdy Ci się przygląda oraz patrzy na ręce. Nie jest łatwo, a z wiekiem nawet trudniej.
Początki są najtrudniejsze; zapewne wiedzą o tym ci wszyscy, którzy mają je już dawno za sobą. Tak na prawdę musimy wszystkiego uczyć się od początku. I nie mam tutaj na myśli wyłącznie spraw ściśle związanych z wykonywanym zawodem; mówię przede wszystkim o kontaktach ze współpracownikami. Jak się zachowywać, żeby było dobrze?
Nowy pracownik musi zmierzyć się ze stresem, niepewnością i kołaczącymi się w głowie pytaniami, w stylu – „czy dam sobie radę?”, „czy reszta ekipy mnie zaakceptuje?”.
Odpowiedź brzmi – „tak!”. Aby zaaklimatyzować się w nowej pracy, trzeba trzymać się kilku prostych reguł:
Uśmiech proszę!
Pamiętaj, że pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Jeśli nie chcesz wyjść na ponuraka, nie zapomnij o uśmiechu. Zostało naukowo udowodnione, że zdecydowanie lepiej odbierani są ludzie weseli, niż osoby chodzące z nosem zwieszonym na kwintę.
Hanna Kukwa