piec-mitow-na-temat-seniorow

Minęły już czasy kupowania wyłącznie tego, co jest dostępne. Seniorzy wiedzą, że mają wybór. Jak wszyscy szukają produktów, które najlepiej odpowiedzą na ich potrzeby. Zmieniający się rynek wymaga jednak obalenia pewnych krążących mitów i przesądów na temat seniorów – tylko wtedy będzie można wkroczyć w „złoty wiek” kosmetyki dla osób starszych.

Mit czwarty: dla seniorów liczy się zwyciężanie czasu

W społeczeństwie, w którym panuje kult młodości, seniorom niejako narzuca się konieczność walki z oznakami starzenia, „pokonywanie nieuniknionego”, nad czasem należy „tryumfować”, nie wolno mu się poddawać! Tymczasem wśród samych seniorów procent osób, które ścigają się z czasem, jest niewielki. Wiele osób akceptuje proces starzenia, starając się jedynie zminimalizować jego skutki. Ważne jest, by czuć się dobrze we własnej skórze.

Między kultem młodości a zgodą na starość jest jeszcze trzecia droga – tzw. well-ageing, czyli sztuka dbania o siebie przy akceptacji upływającego czasu. To właśnie jest droga, na której współczesna kosmetyka ma najwięcej do zdziałania.

Mit piaty: seniorzy są tradycjonalistami

Zbyt często uważa się, że seniorzy są wierni jednej marce czy jednemu miejscu. Tak, jakby z wiekiem zmiany wymagały włożenia więcej wysiłku, a waga przyzwyczajeń stawała się silniejsza niż prawdziwa satysfakcja. Pamiętajmy jednak, że seniorzy żyją w społeczeństwie konsumpcyjnym i zdążyli się do tego przyzwyczaić! Rzeczywiście lubią produkty znane i uznane, ale nie przeszkadza im to zmienić przyzwyczajeń, kiedy ich coś zaintryguje. Aż 75% seniorów deklaruje gotowość do zmian, jeśli zaproponuje im się coś naprawdę interesującego!

Przytoczone wyżej przesądy dotyczące seniorów utrudniają kontakt międzypokoleniowy. Tymczasem okazuje się, że wiek „senioralny” to czas ciekawości, eksploracji i cieszenia się życiem. Dialog jest jak najbardziej możliwy, oczywiście przy wspólnym wysiłku i staraniach obu stron. Miejmy nadzieję, że te mity zostaną szybko obalone!

Źródło: 15/2012 Les Nouvelles Esthétiques

Arnaud Walleton