Szybkie zwroty – po co mi to?
No więc zamówiłem sobie dwie koszule ze sklepu internetowego. Ładne były, w delikatną kratkę, z bardzo przyjemnego twillu. Do tego w dobrej cenie. No i sklep wyglądał bardzo poważnie – wyspecjalizowana instytucja zajmująca się produkcją koszul. Z niecierpliwością czekałem na dostarczenie przesyłki. Co zresztą nastąpiło zaskakująco szybko, bo znalazła się w paczkomacie w sobotę rano. Myślałem, że będę miał ładne koszule na wigilię i świąteczne obiadki. Niestety, po rozpakowaniu przesyłki okazało się, że sklep najwyraźniej specjalizuje się w ubraniach dla mężczyzn o wzroście poniżej 170 cm. Długość rękawów sugerowała, że koszula przeznaczona jest raczej dla foki niż dla człowieka. Chociaż slim fit, to może nie dla foki… O czym to ja? A tak, no trzeba te koszule wymienić na takie z rękawem dla pełnowymiarowego człowieka. Na szczęście sklep oferuje darmową wymianę za pośrednictwem oferowanej przez InPost usługi Szybkie Zwroty.
Szybkie zwroty – jak to się robi?
Na szczęście nadanie przesyłki przez szybkie zwroty jest faktycznie szybkie. I do tego banalnie proste. Wchodzisz sobie na stronę szybkiezwroty.pl, przewijasz w dół poniżej zdjęcia ładnej pani pakującej pudełko do paczkomatu (w odróżnieniu od ciebie, jej zawsze otwiera się skrytka na optymalnej wysokości); mijasz napis “Szybko, wygodnie i bez kolejek!” i krótki opis usługi Szybkie Zwroty, z której właśnie korzystasz; ignorujesz opcję wyboru “Zwróć towar” lub “Zostań partnerem” (już masz wybrane to co chcesz). Poniżej jest opis procedury zwrotu, który wydaje się być bardziej skomplikowany niż w rzeczywistości. Wreszcie, na samym dole strony docierasz do okienka wyboru, w którym wybierasz sklep, do którego chcesz zwrócić towar.
Bo wybraniu sklepu klikasz “Zwróć Teraz” i zostajesz przeniesiony do formularza zwrotu. W formularzu podajesz: numer zamówienia (który pozwala firmie na zidentyfikowanie Twojego zamówienia), swoje imię i nazwisko oraz numer telefonu (na ten numer wyślą ci kod na darmowe nadanie przesyłki), a także swój e-mail (na ten adres też dostaniesz kod, oraz inne powiadomienia). Na koniec wypełniasz pole opis, w którym podajesz więcej szczegółów na temat zwrotu, przede wszystkim dlaczego chcesz zwrócić towar, co jest powodem zwrotu. Potem klikasz “Wyślij” i w zasadzie gotowe.
SMSem i mailem dostaniesz dziesięciocyfrowy kod zwrotu oraz informację o terminie ważności kodu nadania (masz na to trzy dni). W tym terminie udajesz się z paczką do dowolnego Paczkomatu (zwrot możesz też nadać w Punkcie Obsługi Paczek), na ekranie którego wybierasz z menu opcję „Nadaj paczkę”, a następnie „Mam kod zwrotu”. Następnie wpisujesz dziesięciocyfrowy kod zwrotu. Nie musisz wpisywać adresu na opakowaniu – wystarczy, że napiszesz na nim dziesięciocyfrowy kod zwrotu. Możesz nawet wysyłać przesyłki zwrotne w tych samych opakowaniach, w których do Ciebie dotarły. Tylko usuń z nich poprzednią etykietę nadawczą. Po zatwierdzeniu kodu otworzy się skrytka. Wsadzasz do niej paczkę, zamykasz drzwiczki i gotowe.