Wciąż słyszysz nowe słówka od nastolatków czekających na autobus, swoich dzieci lub znajomych? Czy czujesz, że nie nadążasz czasami za tym natłokiem, a masz ochotę jednak orientować się w nowościach? Zapamiętaj: być trendy możesz zawsze!
Co właściwie znaczy wyrażenie być „trendy”? Nie ma potrzeby tworzyć zawiłych definicji, oznacza to po prostu bycie modnym, podążanie za najnowszymi trendami. Da się być na czasie na wielu płaszczyznach: w modzie, w sporcie, w jedzeniu czy nawet w słuchaniu muzyki i sposobie relaksowania się. Oczywiście, to nie my ustalamy, co jest modne. Odkąd rozpowszechniła się telewizja, Internet oraz kolorowe magazyny, to właśnie te media dyktują sezonowe trendy.
Wraz z westernizacją naszego języka narasta grupa pojęć określających aktualną modę. Oprócz wspomnianego już bycia „trendy”, możemy być również: jazzy, cool czy (na stałe zadomowione w polskim słowniku) super, ekstra. Tak naprawdę nigdy nie wiadomo, kiedy dane pojęcia są już passe, bo moda zmienia się w zastraszającym tempie. Czy jest jakiś sposób, by się w tym połapać?
To, że skończyłaś trzydzieści, czterdzieści czy więcej lat nie znaczy, że masz założyć chustkę na głowę, fartuch i nie oglądać się już na najnowsze trendy. Masz pełne prawo, a nawet obowiązek, chcąc dbać o siebie i czuć się atrakcyjną, ubierać się zgodnie z panującym w danym momencie stylem. Wystarczy, że będziesz śledziła w telewizji czy Internecie, co dzieje się w świecie mody, obserwowała jak ubierają się gwiazdy i wertowała kobiece czasopisma. Przestrzegamy jednak! Nie ufaj całkowicie zawartym tam poradom stylistów, gdyż są one z zasady kierowane do nastolatek oraz kobiet szczupłych i wysokich. W kolorowych magazynach próżno szukać artykułów dla pań prawdziwych, a nie tych modelowych.
Nie denerwuj się jednak, czerp inspiracje. Trzeba mieć tylko świadomość własnych wad oraz zalet i np. unikać mini gdy na naszych nogach pojawiają się już żylaki czy cellulit, ale za to podkreślać biust, którym modelki z gazet rzadko kiedy mogą się pochwalić, w związku z czym ich styliści nie podkreślają tego obszaru. Naprawdę uwierz, że gustu i dobrego smaku człowiek uczy się właśnie z czasem na podstawie obserwacji mijających trendów sezonowych – pod tym kątem nie przebije Cię żadna małolata.
B.M. & A. Złotkowska